plastic fantastic

Detta med skönhets operationer blir aldrig en för gammal samtalsämne.
Jag tycker att de är bra att sånt finns, så måga människor som lider av
missbildningar som dom födds med eller om dom varit i en olycka.

Sen måste man ju veta vart gränsen går, man kan ju lätt bli storleks blind
när det kommer till bröst eller läppar, där tycker jag att läkaren borde dra någon
gräns på typ att man inte får operera större bröst än en viss storlek och att man inte
får fylla ut läpparna mer än en viss mängd. Sen att det också ska finnas en riktig
och bra anledning varför man gör en skönhets operation, liksom det är ju fel anledning
som "bara för att jag kan" och såna fall borde kirurgen inte utföra en operation.
 
 
Sen finns det ju så många flickor som fyller 18 varje år och kan/vill operera
sig bara för att samhället säger att de är snyggt med stora bröst eller si & så.
Såna fall är inte heller helt okej, så man borde väl höja åldersgränsen till typ 20
när de bara gäller att föstora. Men när det kommer till operationer som missbildning
och skador så borde man få göra de när man än inte orkar leva med det längre.

Jag säger inte att alla ska operera sig, men jag tycker att om det verkligen är sista
utvägen och såklart måste man vara mogen och vuxen nog innan man gör något sådant.
Och tänkt efter ordentligt, om man kan ha råd med det och om de verkligen är nödvändigt.

Jag själv vill operera brösten men de angår inte er större eller mindre och varför,
sen vill jag väl fylla i lite på överläppen för att jag har typ jätte liten överläpp känns det
som att jag skulle trivas med lite mer plutiga läppar men inget alls överdrivet!!


 
About Beauty | |
Upp