the little black things


Som dom flesta vet är det viktigt att äga i alla fall en och inte vilken som helst klänning, utan nu snackar jag om "the little black dress". Jaa så jag har nog aldrig ägt en i mitt liv tills här om dagen, då jag klickade hem denna svala skönhet här under, den är nog inte  den typiska lilla svarta klänningen som oftast ska vara tight, men jag tyckte om den så himla mycket ändå! Och den såg super bra ut med mina älskade klackskor som också kommer från Nelly, dom köpte jag dock förra året till studenten, och efter de använde jag dom väldigt flitigt hela sommaran, så flitigt att jag beställde ett par till som nu väntar på  nästa sommar i garderoben, alltså ett par helt sprillans nya! I alla fall, tillbaka till litet och svart, jag är inte så mycket för klänningar vilket är synd för jag tycker det är så himla snyggt men de passar inte riktigt på mig bara.. Men kjolar gillar jag, tighta och lite tjockare material, jag har väldigt "stora" lår och kan tycka det är obekvämt i för korta och låg midjade men denna kjol på kollaget är från H&M och är faktiskt "ribbad" i lite starkare material vilket känns super bra, och med en snygg svart över del så kan der också förvandlas till "the little black  dress  set" vilket enligt mig går super bra vid tillfällen man behöver detta klädsel. Sen har jag valt att lägga till ett par snygga runda brillor i brunt för att bryta av allt denna svarta och en liten väska på det med snygga mönster och lite guld detaljer.
Snyggt va? ja det måste jag själv få säga!


 
About Inspiration, About Outfits | inspo | |
Upp