5 good things

Tänkte skriva lite om allt o inget, ibland så blir jag bara så sugen på att
logga in här och skriva av mig, händer många gånger att dom bara blir kvar
i utkast och glöms bort där, speciellt om de handlar om känslor... för det är
ju inte så kul att läsa om va? Men nu tänkte jag dela med mig 5 bra om
inte bästa saker jag vet. Det kan väl bli lite kul.

 
1. Vackra ting som bevarats genom århundraden. Det ger mig någonslags 
udda frid i själen, någonslags trygghet och säkerhet om framtiden, att de finns
något kvar, att de kanske kommer finnas något kvar. Och att kunna röra vid 
något som någon rörde för flera hundra år sen, är en mäktig känsla.



2. Cosmo, såklart! Min lilla busiga knasboll, han får mig att orka dag in och dag ut.
Han är något av det finaste jag har och jag kommer aldrig att välja bort han för någonting.



3. Min parfym, Giorgio Armani Si, den är så himla god! Den har varit perfect nu
på vinterhalvåret men jag tycker den är alldeles för tung och elegant doft för
sommaren, så då tänker jag fortsätta med min gamla god Viva la Juicy av
Juicy Couture, men har också fallit för Giorgio Armanis Acqua Di Gio som är 
väldigt elegant men super fräsch och skulle passa utmärkt till sommaren så
att jag ska nog slå till på den nån gång i maj. Men lyckan är att
kunna använda Si än så länge och ett par månader till och sen hösten!



4. Underbara platser för att rensa ut tankarna, det här va på hotellet i Istanbul,
på natten kunde vi se ut över Bosporen och alla stadens ljus som sträckte sig ut över
så långt ögat kunde nå, vi borde rätt högt upp och den för det mesta varma vinden
blåste så mjukt förbi när man öppnade fönstret, där kunde man sitta med dom stora
mysiga hotell kuddarna och dricka te och röka, njuta av staden och tänka,
tänka och tänka. Låta tankarna blåsa iväg med vinden ut i havet.



5.  Bra smink dag, då allt sitter rätt, när man inte glömt något och allt
har blandats in rättt, när eyelinern är perfekt och skuggorna precis lagom,
när huden skimrar fint av highlighter och läpparna är perfekt balans med
resten av sminkningen. Det är en underbar känsla att känna sig perfekt!

About Me | |
Upp