Nail problems

Hej hej bloggisen! Tänkte berätta om min otur och tur med naglarna denna sommar.. Allt började med att jag ville göra nagelförlängning till min semester i Turkiet och så bokade jag tid hos en Malikas beauty studio och vart så himla glad men så fick jag veta ca 2 veckor innan att hon var bortrest så jag bokade tid för förlängning hos Miss Fancy 2 dagar innan jag åkte till Turkiet. Dom blev jätte långa och fina men efter ca 2,5 vecka in på semestern så började dom lossna längst vid nagelbanden och efter ett tag som hängde dom i princip bara fast längst ut på nagelbädden så då kom det massor av smuts och fukt in under och jag insåg ju inte de men det började göra ont och det var svårt att använda fingrarna överhuvudtaget då naglarna var i vägen. Så fort jag kom hem så bokade jag tid hos Malika för att få hjälp och hon blev helt chockad över mina naglar. Hon fick av dom utan större skada men det var nära att jag hade fått infektion eller svamp, tur i otur så klarade jag mig! Men mina naglar var tunna och mjuka som papper och det gjorde så ont så vi bestämde oss att skydda dem med gellack och nu är de då andra gången jag vart hos henne och gjort mina naglar vilket känns otroligt bra!! Mina naglar har inte återhämtat sig helt än efter en månad men dom är mycket bättre jämnfört med hur dom var efter borttagning av all material. Jag tänker fortsätta med gellack på egna naglar hos Malika för att hon är så himla duktig och mina naglar mår så bra som dom kan just nu. Jag har lärt mig att bara för det är dyrt och känt så är de inte alltid bäst! Alla bloggare, kändisar osv som går där får ju de i princip gratis för att göra reklam men de betyder inte att jobbet dom gör på naglarna är bra gjort.

 
 
Naglarna från Miss Fancy. Man ser på sidan av tummen att de inte är jämnat.

Mina naglar efter att borttagning av material och manikyr + gellack, väldigt korta och känsliga men söta.

Mina naglar idag, ny gellack och naglarna her växt lite men filats ner och är starkare idag.
About Beauty, About Me | |
Upp