ibland så mår jag ok och ibland så mår jag bra

Det var ett tag sen jag skrivit något här och jag kommer nog inte att skriva på ett tag igen ändå men ibland så behöver jag att skriva av mig. Jag har inte mycket läsare här, så känner ingen press av vad man får och inte får säga.
Jag vill bara ventilera nu så kan jag reflektera på detta om ett tag. 
 
Ibland så mår jag ok och ibland så mår jag bra.
Idag mådde jag ok, jag var ledig och gick upp 12:00 för att gå till gymmet för att jag hade en konsultation med min PT, mina tidigare ryggproblem har börjat spöka igen och nuvarande problem men vänster överarm och axel bara maler på i vardagen. Efter det solade jag och handlade mandariner, jag hade haft såna cravings på dom kvällen innan. Kattmat köpte jag också, kan ju inte låta katten svälta. Sen kom jag hem och lagade middag, det blev kyckling och grönsaker i rödcurry med ris, det var helt ok gott, inte lika gott som takeaway thai. Jag har också hunnit med 3 kärleks komedier, how to be single, two night stand och the longest week. I vanliga fall är såna här filmer inget jag orkar kolla på men idag var en annorlunda dag, inget som egentligen bryter rutinen men bara mina tankar kring den frånvarande lusten till någonting. Jag kollade runt mig och lägenheten var så stökig, tvätten hade legat kvar i tvättmaskinen nästan på gränsen till för länge, gruset som följt med skorna in ligger kvar i hallen, jullängtan har jag tappat helt och känner inte att jag orkar tända några doftljus vilket jag i vanlig ordning älskar att göra. Har bara inte orkat, velat ligga i sängen och inte göra något... inte för att man sen mår bättre utan bara värre för man fått inget gjort. Har tagit ett bad för att muntra upp mig själv men inte tog det mig någonstans. 
Ibland så mår jag bra men inte idag, idag mår jag ok... bara OK. Det är en dag då man kämpar omedvetet med att få något enkelt gjort utan att känna någon tillfredställning med det. En dag då man får slänga sig i sängen och käka ett kilo mandariner i och bara leva in sig i filmerna. En dag då ingen ser på vad man gör och hur man mår, man klarar sig rätt bra ensam om man inte tänker på att man är ensam. Det är ganska viktigt att ibland vara ensam och bara göra, inte tänka eller tvärtom. Jag glömmer att uppskatta ensamheten och värdesätter inte ensamtiden, det blir så när man är kär och det blir så när man jämnt vill vara med någon, man glömmer bort att vara med sig själv. Idag har jag varit med mig själv, men inte riktigt njutit av det som jag brukade vilket gör mig besviken. Vad hände med mitt egna space som var så viktigt förut. 
 
Jag tappade bort mig i mina tankar nu och vet inte hur jag ska avsluta detta nu, men jag avslutar det här för idag, jag ska kolla på en till film och äta en sista mandarin för att sedan somna och sova ut imorgon. Hade så mycket motivation att gymma dessa två lediga dagar men nu känns det som att motivationen bara avdunstats.
 
 
| |
Upp